نشست سالانه مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای حاشیه دریای خزربرگزار شد.


نشست سالانه مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایرانی اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد. 

دکتر فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، یکی از اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بحث توسعه دیپلماسی علمی از طریق گسترش همکاری‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های کشورهای مختلف جهان دانست. 

دکتر سید محمد واعظ موسوی، مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حوزه بین‌الملل پرداخت و پیشنهاداتی را به منظور توسعه همکاری‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای کاسپین در چارچوب اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای کاسپین مطرح کرد.

وی سپس بر لزوم استفاده از ظرفیت این اتحادیه به منظور هم‌گرایی بیشتر و نیز فعالیت در جهت رفع چالش‌های مشترک و منطقه‌ای به ویژه چالش‌های محیط زیستی مشترک بین کشورهای حاشیه این دریا تاکید کرد. 

در این نشست سالانه برخی از مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایرانی اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی کشورهای حاشیه دریای کاسپین به بیان دیدگاه و نظرات خود در ارتباط با محورهای جلسه پرداختند. 

گفتنی است: اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای کاسپین در سال ۱۳۷۵ به منظور تقویت همکاری‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و پژوهشی پنج کشور ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان در خصوص دریای کاسپین شکل گرفته است و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یکی از اعضای اصلی آن می‌باشد.





 تاریخ ارسال خبر :   02 اسفند 1402 - 07:54
 تعداد بازدید :   164
 ارسال کننده :   Admin